Alla inlägg den 27 september 2012

Av livetsompiffopuff - 27 september 2012 16:32

Hej hej!
Igår träffade jag Elin och Julia innan ryskan. Eftersom vi hade nästan tre timmar att slåijäll bestämde vi oss för att gå och fika. Varken Elin eller jag vet vart det finns bra caffér, så fick Julia vissa vägen. Det roliga med dte hela var att JUlia inte äter socker, inte heller kakor, och hon vissade oss det ena caffét efter det andra trots att hon aldrig äter sånt som finns på caffér å så.

Vet inte hur många caffér vi gick förbi, men det var otroligt många. Till slut bestämde vi oss för att gå till Caffé genomfarten. hur bilgt som hälst. Jag åt en jätte god kladdkaka och drack läsk, mummmms!  allt det kostade bara 15 kr.


Efter att vi hade fikat gick vi runt och kollade på skor. När vi sedan kom tillbaka till skolan sa Elin något i still med: Om jag någon gång skulle behöva handla ett par seriösa skor, tänker jag nog inte gå med dig.

vad var det för fel på de skor jag hittade??   de var ju super fina.... lite uda kankse, men superfina. ett par som jag hittade var leopardfärgade superhöga klakskor, och ett par som var gul, rosa och vit randiga. Vist låter dom fina?   


Efter ryskan åkte jag hem till Marcus.   oj, oj, ohj, vad trevligt och roligt det var. det var så länge sen som jag var där. :/

när jag skulle åka bussen hem till honom så var busscauffören helt dum. Han ville inte släppa på mig. han på stod att mit busskort inte funkade bara för att man inte kan dra/ trycka mot betalningsgrejsen. det är bara ett sånt busskort som man vissar upp. jag stod där länge och tjafsade med honom. men när det sedan vart kö bakom mig så lätt han mig gå på ändå.


När jag sedan skulle hem från honom var jag tvungen att gå för att det inte gick några bussar då. Det ösregnade och det tog typ en timme att ta mig till stationen. Och när jag gick där kom jag fram till att man inte ska ha tygskor, som har ett hål under foten när det ösregnar, det blir ganska blött. Känndes som om jag gick runt i en vatenpöl med bara strumpor på mig.   

mina skor är fortfarande blötta. :( eftersom jag inte har några andra skor hemma hos pappa var det bara att gå runt med blöta skorhela dagen. USCH, Usch!


hade gott igellkott! // PIFF


Presentation


hej!
Vi som driver bloggen heter piff och puff. på fritiden tycker vi om att spela innebandy, åka skateboard och läsa böcker, man skulle kunna säg att vi har ett eget bibliotek (285 st + en flyttkartong ute på vinden).

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards