Alla inlägg under juni 2012

Av livetsompiffopuff - 30 juni 2012 13:50

hej!

Jag var inte ett dugg sugen på att gå upp i morse. Skulle mycket hälre legat kvar å sovit... Men, men är det träning så är det. Det hjälpte inte häler att vädret inte var på top, grått, mulet och lite små regn.

Men det var bara att bitta ihop å ge sig i väg till elljusspåret i heby för en spring/fysträning med laget.

  

Jaa, allt jag kan säga är att det var sjukt jobbigt, jag är fortfarande helt slut.

Även om det var väldigt trögt imorse, så känns det bra nu. Man blir nöjd, nästan lite stålt över att man klarade det.

  

//piff


Av livetsompiffopuff - 29 juni 2012 18:44

hej svejs alla tårtsniffare!

Man kan värkligen säga att det har varit full rulle hela dagen.

Alla vi i köket (julia, sebastian, piff o puff) är helt slut i fötterna efter att ha gått runt och fyllt på matfaten m.m

Vi har verkligen fått stå på efter alla människor som kommit och gått.

Vår mormor hade ordnat med en tipsrunda om vårt 40-års barn (mamma), och jag hade alla rätt.

Men tyvär fick jag inge pris för mormor tyckte det var fusk eftersom vi känner vår mamma...


... men iaf, Grattis Mamma!!!

  

// Piff




Av livetsompiffopuff - 28 juni 2012 17:07

hej igen!   

Vad kan man säga om den här dagen? Ja, den har faktiskt varit ganska tråkig. Inga borttapade små syskon... bara städat och förberätt inför imorn då våran mamma fyller 40 år.


Vad skulle vi kunna ge henne? Vi har totalt glömt bort att köpa något åt henne, och vi hinner inte åka in till stan och köpa nåt.  

Kan vi ge henne en försenad present? hm... det skulle nog kunna funka, men vad isf? det är frågan.

// PIFF


Av livetsompiffopuff - 27 juni 2012 18:58

hej alla glada saftgurglare!

Vilken dag det har varit idag. Först kom Jenny och hjälpte till med att rullade bestik som vi ska ha när mamma fyller år.  Sen försvan våran lillasyster. Hon kom aldrig hem ifrån fotbollsskolan, gu vad vi fick panik.    puff och hennes kille gick till fotbollsplan  och kollade om hon var där, men det var hon inte. medans de var och kollade fotbolsplan så ringde Jenny och jag runt bland Micaelas kompisar, men det var ingen som viste vart hon var. Änu mer panik!   

Men som tur var så dök hon upp efter typ en och en halv timme. Hon skulle ha hämtat något hos nån och hade stannat kvar och lekt. Men självklart glömde hon det hon skulle ta med...

Efter att våran panik atak hade lagt sig lagade jag och Jenny mat. Pasta a'la M+E.

i pasta a'la M+E är det ärtor, och när vi hade lagat maten visade det sig att puffs kille var allergisk mot ärtor.  

Men som tur var så hände inget alvarligt.

Det här var en helt vanlig dag hemma hos oss...    

Er favorit figur PIFF




Av livetsompiffopuff - 27 juni 2012 15:25

hej hopp gummiknopp!

jag får den stora äran att göra det första inlägget.     jag har ingen anning om vad vi kommer att skriva, men jag hoppas att det är bra. Ni får jätte gärna ge förslag på vad vi kan skriva om och om det är något ni skulle vilja veta.

MVH Piff

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


hej!
Vi som driver bloggen heter piff och puff. på fritiden tycker vi om att spela innebandy, åka skateboard och läsa böcker, man skulle kunna säg att vi har ett eget bibliotek (285 st + en flyttkartong ute på vinden).

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards