Alla inlägg den 16 september 2012

Av livetsompiffopuff - 16 september 2012 17:37

Blandar ni oxå ofta ihop a och e fasten de inte sitter särskilt nära varandra på tagentbordet??

Jag gör det iaf super ofta. Om jag skriven en text så måste jag alltid bytta plats på a och e efteråt. 


Jeg är en mullved och jeg tycker om att hope runt bland trädden och leta blåbär blend buskarne. 

Förstod ni något av det jag skrev?? Det låter ju som rena rama norskan då man tar fel bokstav. Man skulle ju kunna undra om jag inte är adopterad och egentligen är norsk...   


// PIFF 



Av livetsompiffopuff - 16 september 2012 14:19

Jag har varit dålig på att blogga de senaste dagarna. :/ Men det beror på at jag har varit i Falun och spelat innebandycup hela helgen.   

Vi är tre målvakter i laget så vi fick stå en varsin match och de två andra målvakterna delade på sista matchen. Eftersom jag har varit lite små sjuk hela veckan fick jag stå tredje matchen så att jag skulle kunna villa upp mig lite.


Vi har inte bara spelat innebandy, utan våran tränare årdnade några sammarbetsövnigar. Första kvällen vart det total kaos. Vi fick et papper av våran tränare och där stod det massor med olika saker som vi skulle rang årdna. Först det vi tyckte var viktigast att ta med och sist det som var minst värt att ta med. Glömde säga att vi sat på en båt som höl på att sjunka mitt i stilla havet, och vi fick bara ta med oss några av de saker som stod på listan ner i livbåte. Så då var vi tvugna att rangårda vad vi tyckte var viktigast.

Allla skrek och pratade i mun på varandra och det var bara dom "poppulära" som fick fram sina åsikter. Så tillslut gav man upp och lät alla andra sköta rangårdnigen.


Igår kväll fick laget några plator och vi skulle ta oss över till andra sidan prajafloden (gräsmatan) och för att platorna inte skulle försvina (tas bort) så var vi tvungan att alltid ha en kroppsdel på dom. På något sätt lyckades vi lösa det, men det var alla knäppa idéer som de i laget provade. Men kul blev det iaf.   


Okej, nu tillbaka til matcherna. Första matchen förlorade vi med 6-0. Andra vann vi med 2-1. Tredje förlorade vi med 5-4 och sista förlorrade vi med 4-2.

 

helgen har varit grymt kul då jag sov/ åkte bil med dom apsolut härligaste personerna i laget.   

Hade gott igelkott!
 
 //PIFF



Presentation


hej!
Vi som driver bloggen heter piff och puff. på fritiden tycker vi om att spela innebandy, åka skateboard och läsa böcker, man skulle kunna säg att vi har ett eget bibliotek (285 st + en flyttkartong ute på vinden).

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards