Alla inlägg under augusti 2012

Av livetsompiffopuff - 31 augusti 2012 18:34

Hej!

idag började jag kl 11 och slutade halv 1. Ganska bra dag eller hur?   Okej, jag slutade egentligen inte halv 1 hade egentligen en hålla fram till kl 4 då jag skulle ha ryska. Medans jag väntade på att ryskan skulle börja gick jag och Carolina på stan och hade det trevligt.


Men när vi kom till skolan så satt vi där ett men det var helt dött och tillslut så gick vi och frågade, och då sa dom att det var någon annan dag. Så får väl ta och gå till rektorn och fråga när det ska var.


När vi var och köpte godis så hade jag lite svårt att bestäma mig, men till slut så vart det knullgodis. Eller Maoam som det heter på riktigt, men carolina kallar dom knullgodis. Och jag måste säga att namnet passar perfect. Har ni sett vilka knäppa bilder det är på framsidorna?


 


vem är det egentligen som har ritat bilderna??


// PIFF



Av livetsompiffopuff - 30 augusti 2012 18:36

Jag å min kille ska fira 3 månader på lördag, men vi vet inte vad vi ska göra förnått. Vi hade tänkt gå på bio, men de går inga bra filmer just nu. Så vi kanske får gå på bio nån annan dag istället?

   På våra andra månadersfirande har vi spelat minigolf och åkt till Stockholm å gått på Gröna Lund. På minigolfen så förlorade jag. Men jag tog ut min "hämd" när vi va på grönan, lyckades få Sebastian att åka berg och dalbanor ( han har aldrig åkt nån sån förrut).


Kan man gå på  dubbeldejt på 3 månarsdagen? för min kille å min kopis( som okså har kille) har fått försej att de skulle vara kul, de skulle de okså. För då får jag träffa hennes kille, å Sebastian får träffa min kompis. Men är det en bra sak att göra på 3 månadersdagen? elr borde vi gå på dubbeldejt nån annan dag?

  Är det nån som har något annat förslag på vad man kan göra på 3 månadersdagen? skulle vara tacksam för förslag  


                                            från Puff



Av livetsompiffopuff - 30 augusti 2012 16:38

God dag alla underbara smygfisare!
Usch vilken hemsk eftermidag jag har haft idag.   Det var en jätte bra dag ända fram till samhälslektionen. Vi skulle debatera på lektionen och jag var faktiskt förberädd för en gångs skull. Min grupp hade monarki och republik. Jag var för monarki och den andra halvan av gruppen för republik. Men när jag skulle börja argumentera så gick det åt skogen. även fast jag hade ett papper framför mig så glömde jag bort vad jag skulle säga. det blev mest öhhh.... och hm...

eller så sa jag saker som fick hela klassen att skratta å så.    Jag tycker värkligen inte om att stå framför folk.

När jag sedan skulle ta bussen hem så kollade jag inte vilken buss jag hoppade på utan tog den första som kom. Det skulle jag inte ha gjort, hoppde helt enkelt på fel buss.

Det var lite små pinsamt och gå fram till busschauffören och be honom stanna för att man hoppat på fel buss. Specielt när bussen var full oxå. Ursäkta skulle du kunna stanna? Jag har hoppat på fel buss...

Ja, vi får väl hoppas på att det inte händer något mer pinsamt idag   

//PIFF


Av livetsompiffopuff - 29 augusti 2012 18:36

Jaha, då har man sett The black cauldron. Det är tydligen an disney klassiker. jag hade faktiskt inte hört talas om den fören Puff och jag såg den i en affär i danmark. Den var faktiskt ganska bra, men lite små otäck i bland. Varför är så många disney filmer smått läskiga? har ni tänkt på det någon gång??

Som t.ex snövit är ju häxan läskig, specielt i slutet och lejonkunen är ju lite små otäck när Skar är i hyenagrottan.


Hmm...


// piff

Av livetsompiffopuff - 29 augusti 2012 15:44

jag måste säga att ja är otroligt nöjd med mitt schema. Idag började jag 8.30 och slutade 13.40

På måndagar börjar jag 10 slutar halv 3, lika dant på tisdagen.

Torsdagen är nog den längsta dagen jag har. börjar halv 9  och slutar halv 3.

Fredagar har jag bara en lektion, eller jag har ryska kl 16-17 det är nog det enda negativa,

och att det är ett så stor hålla mellan lektionerna. hela tre timmar.   

Jaajaa, det finns inget att göra åt det, det är bara att stå ut.

det kunde ju ha varit änu väre, kunde ju ha gått till 5 varje dag.

// PIFF


Av livetsompiffopuff - 27 augusti 2012 17:00

Hej igen!

Îdag fick jag en liten, underbar och fin dikt från gilbert (eller jag fick den igår, men såg den inte fören idag).   

Gilbert, om du läser det här så vill jag bara säga att du är helt underbar   och att din fram tid är att bli poet och skriva en bok med dikter.      Jag kan lova att jag skulle läsa den varje kväll för mina framtida barn.   


Här har ni den:


En liten dikt från hjärtat mitt:
God natt och sov sött, jag är trött
Må du sova, på kudden i Gåva
Efter natten, finner du skatten
Renar och älgar, i skogarna dom färgar
På ditt tak en mario där står, ja han trampar och går
Sven min vänn, vi ses igen


// PIFF (Sven)





Av livetsompiffopuff - 27 augusti 2012 16:43

HEj!

Jag har ingen anning om vad jag ska göra. jag har så tråkigt, och dessutom börjar jag få ont i huvudet.

hmm, inte kul.    

kanske ska ringa någon? men vem isf?? ingen anning.

Kanske skulle åka ner till stan och leta skor? hm.. nej, det är inte kul att göra ensam.

Eller ska jag kanske ta och göra läxan? inte ett dug kul, men den måste göras.

Kom på att den ligger kvar i skåpet, så får ta och göra den någon annan dag.

Jaha, vad ska man göra nu då??

// PIFF

Av livetsompiffopuff - 26 augusti 2012 12:54

Hej!

vad har jag gjort under helgen då??

Jo, jag har haft trännings helg. Igår började vi kl 9 och hade lätt träning fram till kl 11. men om den särskilt lätt det vet jag inte, var supersvetig eftertränings passet. Sedan hade vi teori och sen kl 12 spelade vi vår första trännings match. Riktigt kul, men otroligt jobbigt.

Eftersom det var tränningsmatch och vi är tre målvakter i lagget så fick vi stå en varsin period. Matchen slutade 9-4 till bortalaget. Vi viste att vi skulle förlora eftersom dom vi mötte spelar i en högra divention och är nog det bästa laget i Västerås. Men vi kämpade på och gav dem en ordentlig match.

efter matchen hade vi en och en halv timmes rast och sen var det dax för ett fys pass. Superjobbigt! var helt genom svetig efter passet.


Idag har vi haft en ganska lätt tränning, och kl 3 så har vi nästa pass, med både innebandy och fys.

vet inte riktiggt hur jag ska överleva, är ju redan halvt död sen igår. xush det kommer troligen att bli jätte jobbigt att gå i alla trappor i skolan imorn.  


Jaja, får se till att stretcha ordentligt idag så ska det nog gå bra.   


Massor med svetiga karamar // PIFF

Presentation


hej!
Vi som driver bloggen heter piff och puff. på fritiden tycker vi om att spela innebandy, åka skateboard och läsa böcker, man skulle kunna säg att vi har ett eget bibliotek (285 st + en flyttkartong ute på vinden).

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards