Alla inlägg under juli 2012

Av livetsompiffopuff - 31 juli 2012 14:06

Hej!

Igår han jag inte skriva något :/ Först var jag barnvakt åt mina kusiner hela dagen, och ska även vara det på torsdag. När jag kom hem så var det bara att äta mat och sedan bar det av till Torstuna (?) för att gratta mammas kompis. Superkul att träffa henne å hennes familj! Puff och jag spelade fotboll med grabbarna. Tjejerna mot killarna, matchen slutade 2-2. Sedan körde vi bil/ motorcykel. Gud vad Puff och jag var gryma! Men vi körde inte särskilt lagligt. Slutade med att vi krockade med ett tåg. Hihi!   


Hade gott igelkott // PIFF


 

Av livetsompiffopuff - 29 juli 2012 20:11

hej!

nu äre dax att ja okså börjar skriva litte. Det är nog som Piff säger att, att det börjar bli hennes blog och inte våran. Måste bli mycket bättre på att skriva!!


På onsdag bär det av mót gröna lund, med Piff, Sebastian och några kompisar. Det ska bli gätte kul, är redan taggad för grönan!

   Jag har till och med lyckats få Sebastian att låvat att han ska gå Lustiga huset, spökhuset och åka någon bergochdal banna. Han har aldrig vågat gå/åka nått sånt. Så det kommer bli kul å se vad han tycker. Jag hoppas han tycker om det.  Då kanske jag lyckas få honom att åka fler karuseller än dom han som han har låvat. Så nu håller vi tummarmarna för det  

                                                  
från Puff


Av livetsompiffopuff - 29 juli 2012 19:35

Halli Hallå!
Vilken dag det har varit idag! Först så skulle Puff, Sebastian, Jag och Polat spela bowling. Men det blev inte så :/ På nätet stod det att det var öppet, men när vi kom dit så var det hel dött. Mörkt och låst.

Då bestämde vi oss för att gå och fika istället. Vi tar Storken tänkte vi, när vi kom ditt visar det sig att de inte har öppet på söndagar.   Vi bestämde oss för att ta kaffét som vi gick förbi tidigar. Men där var det dyrt och inte nå gott. Chokladbollen som puff tog smakade sågspån, och man fick varken grädde elr glass till kladdkakan, man fick chokladsås.   

När vi satt där å åt så fick vi för oss att kolla vilket sjärntecken vi passar med. När vi kollade lejonet (puff och jag är det) så stod det att det kunde gå riktigt hett till, och att det kunde bli hett i sängen med något/ några stjärntecken. Jaså??

// PIFF




Av livetsompiffopuff - 28 juli 2012 18:10

HEJ!

Efter att ha varit ute hela dagen har man lyckats bränna sig, å det rejält. Jag känner mig som en stekt tomat. röd, men ändå lite krispig ( blir dom ens krispiga?!). Varför lyckas jag alltid bränna mig när jag är hos pappa??

Jaja, för att se något posetivt med att bli stekt så är det att jag kommer bli lite brunare när dt röda lagt sig!!

  // PIFF

Av livetsompiffopuff - 27 juli 2012 12:05

Halloj!

Jag har kommit fram till att Puff och jag har ett väldigt dåligt sine för orientering. Igår när vi skulle till doktorn, elr Puff skulle jag följde bara me, så kollde vi på en karta+ att vi fick vägen förklarad av Sebastian å hans kompisar så gick vi vilse... Noll Koll!

På kvällen hade vi fysträningoch det var en övning som alla värkade tycka var sjukt jobbig, men inte jag. Det måste vara något fel på mig! Dom 45 första tigerhoppen var inte särskilt jobbiga, men de 15 sista var ganska jobbiga. Alla andra var döda efter 10 st. Det måste helt klart vara något konstigt fel på mig!?


Idag ska vi på bio vi ska se nya batmanfilmen! kuligt kuligt!   

// PIFF




Av livetsompiffopuff - 26 juli 2012 12:01

På senaste tiden har jag vaknat jätte tidigt, iaf tidigt för att vara mig. Dom senaste dagarna har jag vaknat typ 9 och i morse vaknade jag 8 å kunde inte somna om. Ush o fy det är aldeles för tidigt.

//PIFF


Av livetsompiffopuff - 25 juli 2012 18:10

Hej svejs alla glada myggbettskliare!

Puff och jag har haft några jätte trevliga dagar hemma hos våran farmor!

När vi kom hem till henne i måndags möttes vi av nybakade bullar. Mmm precis som det ska vara!

Resten av dagen tog vi det bara lungt och slapade, och på kvällen åt vi jordgubbar å glass.  


Igår åkta vi till Thun's. har inte varit där på jätte länge, måste nog vara nästan 2 år sedan jag senast var där.

Puff hittade en jätte fin, grö-svart-grå kläning och jag hittade ett par röda ballerinaskor.

Jag har kollat efter röda ballerinor väldigt länge, och fann det, äntligen!

Vi hittade även lite saker som vi ska få i födelsedagspressent av våran farmor.

hm.. inge anning om vad det kan vara...  ;)

På kvällen när vi tog en promenix så vart vi uppätna av myggen. På den korta stunden som vi var ute han jag få 20 bett på bennen och flera på händerna. (ja, jag satt faktiskt och räknade dom när vi kom in).

USH ush   

hade gott igellkott // PIFF



 

Av livetsompiffopuff - 23 juli 2012 12:08

Idag åker Puff och jag till våran farmor, och stannar där i några dagar.   

Så får väl se när nästa inlägg kommer. Troligen om  några dagar, men om hennes internet funkar kan det bli tidigare. Vi får hoppas på det!

// PIFF   

Presentation


hej!
Vi som driver bloggen heter piff och puff. på fritiden tycker vi om att spela innebandy, åka skateboard och läsa böcker, man skulle kunna säg att vi har ett eget bibliotek (285 st + en flyttkartong ute på vinden).

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards