Alla inlägg under januari 2013

Av livetsompiffopuff - 31 januari 2013 18:11

IGår såg jag på bron till terabithia. TRor faktiskt atta det är en av mina favorit filmer. ^^ Det spelar ingen roll hur många gånger jag ser på den, den är lika bra och fin varje gång. Jag tror nästan att jag gråtter mer och mer för varje gång jag ser den.

Filmen handlar om en kille, Jess, han har aldrig haft någon kompis. han är mobbad i skolan och hanns familj bryr sig inte jätte mycket om honom. Han får ärva grejer av sina stora systar och så. Men sen så flyttar det in en ny tjej i huset brevid och de blir jättebar klompisar och hittar på ett eget fantasy land där de kan göra vad de vill.


Om ni är sugna på en barn film/snyfft film någon dag så kan jag rekomendera filmen .


// PIFF

Av livetsompiffopuff - 29 januari 2013 09:15

Jag hatar mitt liv! elller nej, jag hatar inte mitt liv, jag hatar min mamma...

Hon är alltid sur, grinig och blir iriterad på allt man gör. Imorse frågade hon vad det är för fel på mig. Jag har tydligen börjat ljuga så himmla mycket, jag ljuger tydligen så fort hon frågar mig något. Men det gör jag inte! jag tallar alltid sanning... eller ockej, istort sett alltid   

hon sa att hn hade försökt ringa mig igår men det har hon inte, jag har inte ens fått ett missat samtal... jag har tydligen alltid ont i uvudet, vilket jag inte har. MEn hon säger att jag har sagt det. vilket jag inte har och jag sa det även til henne... "du ljuger" fick jag till svar.


Dessutom har hon blivit så himmla ososial. Allt hon gör är att sita och spela på sin telefån. Hon spear till och med på den när hon orstar tänderna. det kanse är spel beroendet som får henne att bli som hon är... hmm??


sen klagar hon på att jag aldrig är hemma. Men hur kul är dett att komma hem om någon bara är grinnnig och klagar på allt man gör då fort man kommer hem? Hon fattar inte helller att hon har prolem. Säger man till henne att hon har blivit så sur och grinig och alltid är det nu för tiden får man till svar : det är jag inte allste, det är du som är otrevlig


HOn förstörede min dag!

//PFF

Av livetsompiffopuff - 21 januari 2013 13:17

Usch vad jag känner mig elak.

Ända sedan skolan började efter jullovet har jag varit så himmla stressad och överreagerat på allt. Så igår kväll när jag var hos "L" var jag så himmla deppig och blev jätte iriterad såfort "L" gjorde något. Varför vet jag inte, han ville ju bara få mig glad.

Imrose när jag vaknade så såg jag hade fåt ett sms från honom där de typ stod: förlåt att jag inte har varit någon bra pojvän, att han skulle bättra sig och att han inte skulle klara sig utan mig för att jag viktigare än allt i hela världen.   

USch vad jag känner mig elak som fått honom att tro att han är en dålig kille när han inte är det.

Jag måste hitta på något att ge honom för att jag har varit så elak mot honom, men det kan bli svårt då jag varken får köpa eller bjuda honom på saker.  


// PIFF


Av livetsompiffopuff - 18 januari 2013 17:43

ibland funderar jag faktiskt på om jag är en guldfisk, eller iaf om jag är släkt med en.

Imorse skulle jag ta med mig dop pressenten som mitt syskonbarn ska få på söndag. Jag bär ner den och ställer den vid mina skor för att INTE glömma den. Men vad gör jag jo, jag glömmer den.

Blev tvungen att åka hem till mamma efter skolan för att hämta den. när jag kommer dit äter jag lite fika och går sedan till bussen. När jag kommer fram till busshålplatsen kommer jag på att jag glömt pressenten hemma, igen. Jhah då var det bar att springa hem för att hämta den.

//PIFF



Av livetsompiffopuff - 18 januari 2013 17:24

hej!
Jag är så himmla sugen att gå på bio idg, men alla jaag frågar är redan upptagna eller så kan dom inte ta sig in till stan, snyfft  

"L" och jag skulle egentligen ha gått på de fem legenderna idag, men sen kom han på att han hade lovat att han och hans pappa skulle göra något idag... jaha vi får gå någon annan gång.

Jag vill värkligen gå på bio, men jag vill inte gå på bio ensam. Åhh vad det är jobbig...


//PIFF

Av livetsompiffopuff - 15 januari 2013 17:40

På senare tid har jag varit både sjukt hungrig och sjukt trött.

Jag kan somna redan typ kl 6-7 på kvällen och sova till kanske 10-11 på dagen. Desutom är jag hungrig hela tiden. det spelar ingen roll hur mycket jag äter jag blir inte mätt.


I lördags åt jag upp all matt hemma hoss "L".

Detta var vad jag åt till middag den kvällen: All matt hans mamma hade lagat ( ockej, kanske inte all mat, han och hans mamma fick en varsin portion), sen all lasangn som var kvar sen fredagen och till sist 2-3 pankakor. Lika så igår når Puff och jag var på resturang/ caffe. först bestälde jag en lasagn och sen åt jag även upp det som blev kvar från Puffs kladdkaka hon betälde. Och jag var fortfarande hungrig.

Vad är det för fel på mig egentligen???   


//PIFF


Av livetsompiffopuff - 14 januari 2013 11:40

halli hallå!

jag är så himmla sugen på att börja på någon ny sport/ något annan aktivitet att hålla på med på med istället för innebandy. Jag har hållt på med det i snart tio år (tror jag   ) och nu känner jag att jag har börjat tappat intresset för det.

Jag har funderat på pooldans, ej den varianten då strippnin ingår ;)  vad tror ni om det?? men skulle bli jätte glad om jag kunde få fler förslag på saker jag kan hålla på med.


Sporter jag har hållt på med tidiare: Innebandy, fotboll, pingis, friidrott, badminton och beachvolleball.


//PIFF


Av livetsompiffopuff - 10 januari 2013 16:08

hej hej!   
I fredags åkte jag till london och kom hem natten mellan tisdag och onsdag.

Det blev en hel del shopande. Köpte tre jackor, två par skor (ett par ett par klackskor, är värkligen inte van vid att ha det. tror bara att jag har haft ett par klackar förut.. ), och massa annat jag inte orkar räkna upp.

Vi gick på Shrekmusikalen. Han som spelade åsnan passade värkligen som åsnan.


När vi gick in i en sovernir/ sko butik så hittade jag en som nästan friade till mig. Det var nog bra att inet "L" var med tror inte att han hade tyckt om att det var någon annan kille som "flörtade" med mig.   "you are soooo beutiful, becuse you are so beutiful you'll havea realy nice price". När jag sedan skulle prova skor fanns det ingen stol att sitta på så han spran upp till våningen över och lånade en stol därifrå. Hela tiden jag var i affären kunde han inet sluta påpeka att jag var så vacker...


sista dagen gick vi och shopade i något shoppingcenter. Och det var så pinsamt. jag och Puff gick in i nån affär och då fastnade ett par stringtrosor på min väska. Galgen fastnade på nnågot sätt. Och själklart mäsrke varken Puff eller jag att dom hängde där, så gick runt flera affärer innan det var någon som kom fram till mig och berättade det. USch så pinsamt, men det blev änu mer pinsamt när jag skulle lämna tillbaka dom.. usch å fy försöka förklara att dom hade fastnat och att jag inte hade tagit dom med flit.  


// PIFF

Presentation


hej!
Vi som driver bloggen heter piff och puff. på fritiden tycker vi om att spela innebandy, åka skateboard och läsa böcker, man skulle kunna säg att vi har ett eget bibliotek (285 st + en flyttkartong ute på vinden).

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards