Alla inlägg under december 2012

Av livetsompiffopuff - 24 december 2012 13:14

God Jul!  
förlåt att jaag inte gjort något inläg denna vecka, men har varit i Gran Canaria.

Hotellet vi bode på var jätte myssigt och personalen hel knäppa. Varje morgon var Puff oich jag med på streching/arobics/ stepp up m.m Måste säga tt det var otroligt skönt. Man vaknade värkligen till av det och det var värkligen jätte bra tränings pass. Maten på hotelet var jätte god, men just nu känner jag att jag är otroligt läss på allt som har med buffé att göra...


hotelet vi bode på skulle man kunna säga var ett "pensionärshotel" då de flesta som bode där var gammlingar.. Men de var trevliga ändå. Det var en sjukt gullig tant som bode på hotelet. Hon kom från Egland och var värkligen en såndär typisk, urgullig engelsktant. Och hennes man man lika gulligh han.
Jag har även kommit på vart Super Mario åker på semester. han åker till Gran Canaria. Puff och jag såg en gubbe som VÄRKLIGEN såg ut som Super Mario. hihihi   


Nästan varje kväll höll personalen en show av något slag, och måste säga att en av deras shower värkligen hade ett passande namn. Crazy Show, och det måste nog ha varit en av de apsolut knäppaste showerna jag sett. De få stunder då amn inte satt och skrattde hade man åtminstonde ett stort leednde på läpparna. 

sista kvällen vi var där blev Puff och jag uppdragna på senen för att dansa. 


Förutiom stretching och dans, red puff och jag på en Kamel, badade ihavet,  och spelade spel med pensionärerna. Vi åkte även till något jätte stort köpcentrum, eller det var mer som en stror marknad. Där var det rena rama djungeln. Vart man än gick drog folk en för att komma trill just deras affär och man kunde pruta hur mycket som hälst. Det var något ställe som de kom med en skinjacka till PUff. från början kostade jackan 250 euro, och vi fick ner jackan till 40 Euro.


ha en glad jul // PIFF


ps. bilder kommer senare.


Av livetsompiffopuff - 14 december 2012 12:53

Igår väckte Anna-Lena puff och mig för att vi skulle gå upp och kolla på lucian på tv. Hon hade även gjort frukost åt oss, lucia frukost med mackor, Oboy, pepparkakor och lussekatter. Det var så himmla mysigt. Julmusik och frukosten serverad kan det bli bättre?   


När vi sedan kom till skolan var det luciaframträdande. måste nog ha varit en av de skönaste luciaframträdanden jag sett. Det var inte riktigt som luciatåg brukar vara.

Till en början var det helt normalt, men sen hade dom gjort om några låtar. Typ ni vet den där låten jag såg mamma kyssa tomten.. hade dom gjort om till jag såg mamma stycka tomten... Hellknäpp text! men kul af. Och sen var det tomtefars tur att sjunga. Helskön tomte måste jag säga. Började dansa och värkligen levde sig in i rollen som tomtefar. Det var extra kul att tomtefar vissade sig vara min mentor.   


//piff


Av livetsompiffopuff - 12 december 2012 15:20

Två dagar i rad har jag drömt nu, villket är jätte konstigt. Jag brukar alldrig drömma, tror att senaste gången jag drömde var nog när jag hade halsfluss, och då drömde jag nog bara för att jag hade så hög feber  


Dåda drömmarna jag har haft haft har varit välldigt mycko. I den första stötte jag på en kompis som jag inte hade träffat på typ 2 år, och hon frågade om jag ville följa med och föda barn. jag sa jaa, men följde aldrig med henne. Ett litet tag senare kom hon bärande på något och frågade om jag ville hålla hennes unge. Jag sa ja igen och hon höll fram den, men det var ingen unge utan en gurka   


I den andra drömen åkte jag och Puff till något ställe för att vara med i en tävling av något slag. jag träffade även på två andra kompisar i drömen som oxå skulle vara med och tävla. Det var 3 saker man skulle göra, den första saken kommer jag inte håg, men den andra saken var att man skulle ta hand om en spindel och få den att spinna så mycket tråd så att man kunde svinga sig över ett stup. När man hade tagig sig över stupet skulle man fylla en påsse med godis och den som fick tag i mest godis och på kortast tid van. Det fanns en burk med levande spindlar i, men även ett par godis spindlar i oxå. Och man var tvungen att ta godis i från alla burkarna.

USch, ryser bara jag tänker på det, det var så äkligt. Jag hatar spindlar. Dom är så äkliga

//PIFF



Av livetsompiffopuff - 7 december 2012 15:27

hej hopp!

När jag satt på bussen så såg jag en åka snowboard mitt i stan, han åkte ner för slottsbacken (en väldigt lång backe i uppsala) och när han hade åkt ner för backen tog han av sig snowboarden och gick uppför backen igen.. hahaha det är apsolut  första gången jag ser någon åka snowboard inne istan. fett kul ju, skulle definitivt kunna vara nåt som jag skulle kunna göra/ hitta på.

// PIFF

Av livetsompiffopuff - 6 december 2012 14:56

HEJ!   

När jag kom till skolan idag satt det bara två andra i klassrumet, och ändå kom jag typ tio minuter sent. Men strax efter att jag hade kommit droppade det in två till. Men vart har klassen tagit vägen? Av 32 elever så kom det sex stycken till skolan. Mysko!  

Och till sista lektionen trode jag att det bara skulle bli jag och en till eftersom det var bara hoon och jag som skulle redovisa av oss tappra elever som var där. Dom hade gjort det i tisdags. Men sen när lektionen skulle börja blev vi ändå åtta stycke. Skulle ha känts lite konstigt om bara hon och jag hade sttid där själva och fikat med lärarna (Vi fick fika när vi kom   ).


//piFF

Av livetsompiffopuff - 5 december 2012 14:09

Det har snöat såå mycket idag att alla bussar är inställda. men gud så kul, eller hur? jag tycker synd om de som inte bor i stan, och inte har någon som kan sjutsa, hur ska dom nu komma hem?   

Nu är det faktiskt praktiskt med en förelder som bor inne i stan, kan ju bara åka dit. Men om jag skulle ha varit hoss mamma idag så skulle jag inte ha kunnat komma hem. Hem till henne tar det en timme att åka buss.

 säger det än en gång, det är tur att man har en pappa som bor i stan.


//PIFf




//PIFF


Av livetsompiffopuff - 4 december 2012 21:04

hej alla glada julfixare!

Idag har jag, mamma och mormor bakat massor med olika julgodisar... mumms, och självklart blev det jag som fick slicka av skedarna, oguu så gott det var. Specielt knäck skedarna. Har värkligen längtat efter knäck, det är synd att  det känns helt fel att äta knäcknär det inte är jul. Det är ju såååå gott!

(Jag provade faktiskt att göra knäck någon sommar, men det var defenitivt inte samma sak som julknäck...)

Jag skulle smällta vit choklad till mina snöbolar (små vita godisr) och min gris som jag gjorde men chokladen började nästen brina   men som tur var hade vi mer choklad hemma.

Nu har vi hela kylskåpet fullt med godis   


Mitt element har inte fungerat fören nu, och det har varit så himmlans kallt i mitt rum under helgen :O Det har varit så kallt att jag har försökt undvika mitt rum så mycket dett gått,  och på mornarna ville jag inte gå upp eftersom det var så varmt och skönt under täcket.   

Men nu har mitt element blivit fixat, vilket är super duper skönt.


//PIFF


Av livetsompiffopuff - 1 december 2012 18:44

Mamma tycker att man inte kan ha convers på vinter, särskilt inte nu när snön har kommit. vad är det för fel på convers? dom funkar ju alltid   

Så när jag skulle till skolan igår så fick jag att ta min lilla systers kängor (Kängorna är superfina och jag har alltid velat ha dom, men inte fått låna dom för henne). Är det inte konstigt att jag har samma storlek  på skor som min lilla syster som är tio år?   

antingen så är det jag som har väldigt små fötter eller så har min lilla syster väldigt stora fötter.

men jag tror på det första. För när jag kom hem till "L" igår så är det första han säger: du kan ju inte ha dom där skorna, dinna fötter ser ju så små ut....


//PIFF

Presentation


hej!
Vi som driver bloggen heter piff och puff. på fritiden tycker vi om att spela innebandy, åka skateboard och läsa böcker, man skulle kunna säg att vi har ett eget bibliotek (285 st + en flyttkartong ute på vinden).

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards