Direktlänk till inlägg 24 mars 2013

AHHAHHHHH!!!!!

Av livetsompiffopuff - 24 mars 2013 11:13

Varför kan dom inte ha samma regler för puff, mig och vår lillasyster?

Idag ska hon få en mobil, en superbra, ny mobil. Och hon är bara elva. Puff och jag fick inte en telefon fören vi skulle börja högstadiet och då fick vi en tegelsten. Hon komemr få en bara för att hon och en till i klassen inte har någon mobil. puff och jag fick inte ens en mobil när vi var ensamma i våra klasser om att inte ha en. Mamma ville inte ens ge oss en när vi fylde 13, men Pappa gav oss en ändå. vad skulle vi med en telefon till?? Vad ska hon med en superbra mobil till??


HOn får dessutoim vara uppe till nio, halv tio på vardagar, och dessutom ligga och lyssna/läsa en stund. När vi var i hennes ålder, 11, fick vi välja att antigen läsa/lyssna till klockan 8 eller vara uppe till 8.
när man frågar varför hon ska få en telefon/ får vara uppe så länge svara dom bara "det är andra tider nu". wtf det är ingen ursäkt för att inte ha samma regler som för Mig och puff!

Vi var tvungna att läsa en bok på engelska innan vi fick åka till London första gången, men det behövde inte Mickis. Hon fick åka när hon började skolan, hon kunde inte ens läsa en bok på svenska när hon fick åka första gången.  Nu är hon lika gammala som vi var första gången vi fick åka, och hon har varit där nästan lika många gånger som vi har varit där.


och när vi åkte på språkresa så fick hon åka till Paris, Disneyland Paris. Anledningen till att hon fick åka, var att det skulle bli oretvist att vi fick åka på "semester" och inte hon. Men hon får ju okså åka på språkresa när hon gr ut nian om hon skötter sig. Allting skulle ju blivit rättvist tll slut...


AAHHHHHHHHHH!!! jag blir bara så himmla arg på dem. Jag lovar att när jag får ungar, kommer jag försöka att ha samma regler för alla.


// PIFF




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsompiffopuff - 23 april 2013 22:34

Förlåt för dålig uppdatering. Det har varit så mycket i skolan så jag har varken haft tid eller ork att skriva nått.    Ett tag där fick jag ett riktigt sykbrytt,  Jag slängde böckerna i vägen och ville hoppa av skolan. Jag har två prov den här ...

Av livetsompiffopuff - 25 mars 2013 21:35

1. Man blir ledare i landet. 2. Man förbjuder vodka. 3. Man tar bort alla vindruveplantarge och börjar odla majs ist 4. Man är hatad av alla i landet.   detta fick jag lära mig på ryskan idag ^^ det var tydligen en rysk ledare som hade gjor...

Av livetsompiffopuff - 16 mars 2013 10:14

Förlåt att jag varit dålig på att blogga på senaste tiden Har haft så mycket annat i huvudet. Prov, prov, och killproblem. "L" och jag har bråkat så mycket på senare tid, och nu sista gången vi bråkade tror jag att jag sa något som gjorde att ha...

Av livetsompiffopuff - 9 mars 2013 21:57

idag var det tredje gången på en månad som puff glömde bort mig. första gången var i början av februari, hon hade lovat att vi skulle gå på beatuful creatur (stavning). Men några dagar innan den började gå fick jag reda på att hon skulle gå på den ...

Av livetsompiffopuff - 6 mars 2013 20:35

Mitt favorit ämne måste nog vara Ryska. Läraren är underbar, lektionerna är roliga och ryska gruppen super snälla. Man kan vara på dåligt humör hella dagen, men efter att man har haft rysak går man därifrån med ett leende.    Jag älskar det värk...

Presentation


hej!
Vi som driver bloggen heter piff och puff. på fritiden tycker vi om att spela innebandy, åka skateboard och läsa böcker, man skulle kunna säg att vi har ett eget bibliotek (285 st + en flyttkartong ute på vinden).

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards