Alla inlägg den 1 juli 2012

Av livetsompiffopuff - 1 juli 2012 22:00

hej!

jag måste bara säga att jag har haft en underbar dag/ eftermidag/ kväll. Först minigolf med Julia, Puff och Sebastian. Då Puff förlorade så måste hon bjuda mig och Juliia på glass... (Vi kommer inte att glömma bort det, så det är ingen ide att du försökar komma undan...)

Efter ungefär två timmar med minigolf gick Julia o jag hem till Pappa för att äta mat och spela kort.

Tack för i dag alla underbara!!

  

// PIFF


Av livetsompiffopuff - 1 juli 2012 19:09

Det är så svårt och veta vad jag ska skriva om, men nu är det dax att jag också skriver nått. Så att ni inte tror att det bara finns en piff å ingen puff. men det finns de.

   Det är väll bara trycka ner en tagent efter den andre, och tillslut så har det blivit nått. Precis som författare och konstnärer gör. Författare fattar tag i en penna å skriver ett ord efter ett annnat. Först är det bara några ord, sen blir orden till meningar, och tillsist har meningarna blivit till en berättelse. Och konstnärerna målar fram sin berättelse. Fast istället för ord så annvänder dom färg. varje pennseldrag har sin engna betydelse, precis som orden har sin egna betydelse.

   Det gör att konstnärer och författere är väldigt lika. Båda berättar en berättelse, men på olika sätt. Och det är nog så jag och piff funkar, den enna är författaren och den andre är konstnären


                         från puff

  


Presentation


hej!
Vi som driver bloggen heter piff och puff. på fritiden tycker vi om att spela innebandy, åka skateboard och läsa böcker, man skulle kunna säg att vi har ett eget bibliotek (285 st + en flyttkartong ute på vinden).

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards