Alla inlägg under november 2012

Av livetsompiffopuff - 13 november 2012 11:43

Min dag började med att mina byxor spricker, och jag har inga andra rena byxor och jag hann inte lagga dom.  När jag sedan sätter mig på bussen så hör jag hur det kraschar och känner att hållet blir bara större och större. Nu är det superstort och går precis under rumpan   

Kan det bli bättre?

Nej, tydligen inte. På bussen kliver det på en hel klass med småbarn. usch skrik, prat och mini fjortisar... Mitt huvud börjar värka   

När jag sedan kommer till skolan vissar det sig att min första lektion är inställd. Och nu har jag fått reda på att matten oxå är inställd. Så nästa lektion börjar inte fören 13.30 och då ska jag ha läsförståelse prov på engelskan. Kan min dag bli värre än så här??     

skulle inte tro det...


// PIFF


Av livetsompiffopuff - 11 november 2012 20:09

Jag hade egentligen tänk plugga och göra massa läxor, men så blev det inte riktigt. Var hos "L" hela helgen och hade det trevligt. I fredags så firade "L" och jag en månad   vi gjorde inget särskilt, tog det bara lungt och kollade på film. Supermysigt   

idag så firade vi pappa eftersom vi inte är här imorn när han fyller år. Av "L" fick han en chokladask och puff och jag gav honom ett pressentkort och en ask med choklad som farsdagpresent =) träffade även systeryster Frida och hennes festman Philip som kom och hälsade på. kuligt,kuligt,  har inte träffat dom på länge :/

//PIFF

Av livetsompiffopuff - 9 november 2012 12:42

åhh gud vad det är skönt att avra ledig idag ^^
har bara en lektion på fredagar och den vart inställd. ist skulle vi fundera ut vilken historisk händelse och vilken äldre person vi skulle interjuva till en uppgift. Uppgiften går utt på att vi ska gämföra en känd händelse, hur den beskrivs i en historia bok och hur en äldre släkting beskriver händelsen.
Jag tror att jag kommer átt interjuva min mormor eller morfar om kalla kriget.

Tror faktiskt att den här uppgiften kan bli ganska kul   


jag har så mycket att göra, måste städda rumet, göra sv läxa och sam läxa :/


//PIFF


Av livetsompiffopuff - 8 november 2012 12:07

Hejhej!  
I tisdags träffade jag hanna panna och liz.    Har inte träffat dom sen jag slutade nian :/
Men riktigt kul var det att ses igen. borde göra det oftare.


igår, började min dag inte särskilt bra. Sov kanske bara 4 timmar på natten.
Jag hade matte första lektionen och jag var så trött att jag somnade. När min lärare sedan väckte mig hoppade till så mycket att jag höll på att trilla av stolen. lite små pinsamt....


när jag hade slutat satte jag mig och pluggade till rysak provet jag skulle ha typ kl fem. spelade ingen roll hur mycket jag än försökte, inget vettigt fastnade. Det var bara helt onödiga saker som fastnade i mitt huvud. saker som "kakaja krasivaja vanna- vilket vackert badkar" eller "vashi, dengi- hit med pengarna". Onödiga fraser att kunna eller hur??   

provet gick hyffsat, tror iaf att jag att jag klarade det =)

// PIFF

Av livetsompiffopuff - 5 november 2012 19:51

Nu är det äntligen dax att få höra några ord från mej igen    Jag har haft så mycke att göra så jag glömde bort att jag hade en blogg. Har fortfarande mycke att göra men nu när jag minns igen så ska jag ta mej tid att skriva lite då och då, och inte bara låta Piff skriva. Det är ju min bogg okså!

Just nu har jag en uppsats och redovisning till psykologin att skriva. Den ska vara 5 A-4 lång + en redovisning som ska vara 15 min + en till redovisning fast i naturkunskap. Å allt ska in samma dag. Hur ska jag hinna?   


nu måste jag sticka´om jag ska hinna till träningen, så hej så länge // Puff   



Av livetsompiffopuff - 5 november 2012 12:59

jag känner mig så vrldelös, har inte lyckats få godkänt på något av de sakerna som vi gjort på enelska.
Vad kan göra för att bli bättre på engelska?

det hjälper inte heller att mitt huvud ska dunka hela tiden, det kanske är dax att kolla upp om jag behöver nya glasögon.


Föra året var jag på språkresa, och det hjälpe mig värkligen super mycket. Skulle behöva bo i england igen.


// Piff



Av livetsompiffopuff - 5 november 2012 09:38

hej!
Det var ett tag sen som jag skrev nu, förlåt för det!
I tisdags åkte Puff och jag till DK, så himla kul att se henne igen. Vi gick på någon jätte skrikig konsär. kan u säga att det inte direkt är DKs eller min musik, men, men vi följde med Puff.

På onsdagen så åkte vi till skärholmen och gick runt där, jag med Dks pingvindräkt!   (Bilder kommer) konstigt nog var det ingen som kollade konstigt på mig, trode faktiskt att folk skulle kolla. Vi skulle köpa kuvär och chips på ÖB. Men när var på väg till bussen så kom vi på att vi hade glömt kuvären i kassan, lite små pinsamt att gå tillbaka och hämta dom.   


Mamma kom hem från London i torsdags, masssor med pressenter till oss eftersom vi inte fick följa med. Godis, strumpor, tofflor, pyjamas och ett par fin fina lila hörlurar.   


resten av veckan så har jag varit hos leon och baa tagit det lungt, ätit massor med godis, och myst ^^


// PIff

Presentation


hej!
Vi som driver bloggen heter piff och puff. på fritiden tycker vi om att spela innebandy, åka skateboard och läsa böcker, man skulle kunna säg att vi har ett eget bibliotek (285 st + en flyttkartong ute på vinden).

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards