Alla inlägg den 23 november 2012

Av livetsompiffopuff - 23 november 2012 13:46

HALLI HALLÅ!

Jag har enormt tråkigt och skulle egentligen behöva börja på en "göran uppgift" (en lärare jag har heter göran och han ger oss alltid supper stora och jobbiga uppgifter, alltså en göran uppgift ;P ) som ska vara inlämnad nästa vecka, men jag orkar värkligen inte. Så istället tänker jag lära er en super duper viktig mening att kunna på ryska.


Då det inte går att skriva med ryskt alfabet på datan så får jag lov att skriva det som det utalas.

Kakaja krasivaja vanna! Och det betyder: Vilket vackert badkar!   


Ni måste hålla med om att det är en väldigt användbar mening ??    tänk om ni någoon gång skulle bli hembjuden till en rysk familj som inte förstår svenska, och när ni kommer in i badrumet ser ni ett otroligt vackert badkar...

kan det inte vara bra då att kunna säga, vilket vackert badkar?


//PIFF


Presentation


hej!
Vi som driver bloggen heter piff och puff. på fritiden tycker vi om att spela innebandy, åka skateboard och läsa böcker, man skulle kunna säg att vi har ett eget bibliotek (285 st + en flyttkartong ute på vinden).

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards