Alla inlägg den 21 november 2012

Av livetsompiffopuff - 21 november 2012 19:24

nu har jag varit hemmma i två dagar för att jag har haft feber och har haft så tråkigt att jag skrev ihopp en lista me bra/ dåliga saker med att vara sjuk å jag kom fram till det här:


Bra saker: man blir om pysslad/bortskämd

                man får äta onyttigt

                mamma kommer med efterrätt

                man kan ha film mys hela dagen

               

Dåliga saker: när man har sätt alla filmer så finns det inget att göra

                    man blir lat

                    får inte läxorna gjorda (fast det skulle behövas)

                    får inte träna

                    får inte träffa pojkvännen

                    man behöver tålamod för att klara av att hålla sig hemma (vilket inte jag har)


Det är tur att jag ska gå till skolan imorron iallafall    skulle nog inte klarat att vara hemma en dag till.


Glada hällsningar Puff

                    


                    


              

Av livetsompiffopuff - 21 november 2012 11:53

HEj!
På historian ska vi skriva en liten uppsatas om en historisk händelse och ha med en intervju med och jag intervjuvade min mormor om när Estonia sjönk.

Kan ju inte direkt på stå att hon var särskilt bra på att bli intervjuvad. Frågade jag vad som hände/ vad hon upplevde svarade hon bara det var hämskt. Bad jag henne förklara mer utförligt, svarade hon, det var otäckt, världen stannade till för ett ögonblick. Och sånna saker hjälper en värkligen...   
Helt plöttsligt började hon berätta om när hon var tolv år och  hennes mamma tog med henne till Stockolm. Vad har det med saken att gör??
eftersom jag måste ha med nån slags hitoria får jag väll ta och hitta på något... Anitha erlewing (Min mormor) satt och körde någon slags matchin när hon plötsligt fick höra på radion att Estonia hade sjunkit. för ett ögonblick stannade världen upp och tankarna flögg runt i hennes huvud. Känner jag någon som var med? skulle inte min lillebror vara med på båten?   ...

eller nåt sånt :P
//PIFF

Presentation


hej!
Vi som driver bloggen heter piff och puff. på fritiden tycker vi om att spela innebandy, åka skateboard och läsa böcker, man skulle kunna säg att vi har ett eget bibliotek (285 st + en flyttkartong ute på vinden).

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards