Alla inlägg den 6 mars 2013

Av livetsompiffopuff - 6 mars 2013 20:35

Mitt favorit ämne måste nog vara Ryska. Läraren är underbar, lektionerna är roliga och ryska gruppen super snälla.

Man kan vara på dåligt humör hella dagen, men efter att man har haft rysak går man därifrån med ett leende.   

Jag älskar det värkligen, spelar ingen roll att man börjar 17.15 och slutar 18.45 det är helt klart bästa lektionerna varje vecka.

Min rysak lärare gav oss en hel skön läxa till nästa vecka, vi ska rita en gubbe/ gumma med jätte färglada kläder på och sedan skriva vilka klädder figuren har och vilken färg dom har. Inte offta man får så lätta och roliga läxor.   


Idag så skulle vi beskriva personer, om dom var snälla, intressanta med med. Och när jag skulle prata kom jag bara ihåg några ord, men viste inte vad de betyde. Så såhär var min beskrivning av olika människor: ett barn är dåligt, flera barn är jobbiga, killar är tråkiga och tjejer är kloka.  Det ända som stämmer är att tjejer är kloka   


//PIFF


ps. vill någon köpa newbody? måste sälga 30 paket då min klass är så dum att dom bara tänker sälja engång för att få ihop alla pengar till studenten...

Presentation


hej!
Vi som driver bloggen heter piff och puff. på fritiden tycker vi om att spela innebandy, åka skateboard och läsa böcker, man skulle kunna säg att vi har ett eget bibliotek (285 st + en flyttkartong ute på vinden).

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards